L
Lisanne
12 Mai 2026 · Huid & Welzijn
lente is leuk maar mijn huid snapt het nog niet
Die eerste echte lentezon afgelopen weekend en ik dacht: lekker, eindelijk. Maar mijn huid dacht daar blijkbaar anders over.
Winter is hier aan zee al droog genoeg, en dan ineens die wisselvalligheid — één dag zon, volgende dag wind en regen — mijn gezicht was gewoon de kluts kwijt. Meer roodheid, wat droge plekjes bij mijn neus, en toch ook opeens glimmend worden. Tegelijkertijd. Hoe.
Ik ben nu wat voorzichtiger met mijn SPF. Niet dat ik het ooit helemaal laat, maar in de winter doe ik het soms wat minder serieus. Nou dat stopt. Die lenteason is sneaky, bewolkt maar toch schade. Leer ik het nooit.
Eén ding wat echt helpt vind ik — minder lagen. In de winter smeer ik van alles, maar nu gewoon terug naar basics. Goede hydratatie, SPF50, en dat is het eigenlijk. Mijn huid lijkt dat te waarderen.

3 Gefällt mir
3 Kommentare